luni, 25 mai 2009

Notițele lui Emiluș: O zi din viața unui bărbat de înălțime medie (4)

Emiluș este un bărbat de înălțime medie – cel puțin așa crede el – ajuns într-o înaltă funcție de stat. Alții spun că nu este altceva decât un pitic cu pretenții și că i-ar mai trebui vreo treizeci de centimetri ca să se considere un tip de înălțime medie. Emiluș este complexat și ar face orice (dacă-i dă voie Șefu’) ca să capete cei treizeci de centimetri care îi lipsesc. Seară de seară se roagă la îngerașul păzitor, sperând că într-o zi i se va îndeplini cel mai arzător vis. De asemenea, mai nou, Emiluș se roagă îngerașului să-l ajute să ne treacă de criză. Altă speranță nu mai are. Până când îngerașul îi va îndeplini măcar una din cele două dorințe, eroul nostru merge la serviciu, zilnic, și notează într-un carnețel cu coperți portocalii cele mai importante evenimente ale zilei.


Ora 10.12:
Încă nu m-a sunat Șefu’. S-o fi supărat din nou pe mine ori a stat, din nou, prea mult aseară, la șpriț, cu băieții de la SPP.

Ora 10.15: Azi am ședință, la 11.00. Nuți a sunat să îmi spună că întârzie și că putem începe în lipsa ei dacă nu apare până la 12.30. Se întâlnește cu Moga la studio, să asculte noul imn al turismului. Vrea și ea să cânte pe melodia lui Moga, în locul Loredanei.

Ora 10.25: M-a sunat Geoană, vrea să participe la ședință.

Ora 10.26: A dat și Șefu’ telefon, în sfârșit. Vrea să nu-l primesc pe Geoană la ședință. Cică să-l pun pe liftier să-l ducă la ultimul etaj să-l lase acolo și apoi să blocheze liftul. Până găsește Geoană scările și până coboară la sala de ședințe, noi terminăm. Cică să-i fac la fel cum i-am făcut lu’ aia mică, atunci când a vrut să vină la mine să mă roage să-i dau bani s-o invite pe Paris Hilton la lansarea candidaturii. A căutat toată ziua scările ca să ajungă la biroul meu. A trebuit să chemăm jandarmii cu câinii ca să-i dea de urmă. Am încercat să-i spun lui Șefu' că a fost o greșeală și că liftul, într-adevăr, s-a blocat, dar nu m-a crezut. Mi-a bătut obrazul. Că de ce i-am făcut așa ceva lu’ aia mică, ce nu știam că e feblețea lui. Până la urmă a ieșit bine. A rezolvat Moni. I-a organizat concert la Petroșani. N-a avut bani pentru Paris Hilton, dar a adus o nepoată de-a ei care-i semăna. Aia mică nu s-a prins că nu-i Paris. În schimb și-a dat seama că poșeta, pantofii și hainele nepoatei nu sunt de firmă. S-o fi văzut ce se mai umfla în pene că ea are vuitoane și jimmi choo adevărate iar Paris Hilton, nu.

Ora 10.30: Orice ar zice Șefu’, pe Geoană nu pot să-l las la ultimul etaj să vină pe scări, pentru că el cunoaște clădirea. A mai fost pe aici. Mai bine îi spun liftierului să-l blocheze în ascensor și să-l țină acolo până-i zic să-i dea drumul. Vreo trei ore. Până se încheie ședința.
Ora 10.55: A venit Geoană. M-a anunțat liftierul că l-a blocat. Acum trebuie să cobor și eu pe scări la ședință.

Ora 11.05: Nuți n-a ajuns, întârzie. La intrare dat nas în nas cu Ponta. Mă enervează ochelaristul acesta. Se crede deștept. Auzi, Micul Titulescu. S-o creadă el. M-a anunțat că vine Geoană. Nu știa că l-am blocat în lift.

Ora 11.10: Ponta a remarcat că lipsește Nuți. Cică să trimitem pe cineva s-o caute să nu se fi rătăcit, că-i blondă. Ce mă enervează. Dacă aude Șefu’ că râde de Nuți se face foc și pară.

Ora 12.23: A ajuns Nuți. Mai devreme. Geoană e încă blocat în lift. Putem începe ședința. Ce figură de enervant are Ponta. S-a luat de Nuți. Râde de ea. Spune bancuri cu blonde. Cică Nuți a întârziat fiindcă a crezut că i-a fost furată mașina. A sunat la Poliție: - Mi-au spart mașina, mi-au furat totul...și volanul și pedalele și schimbătorul de viteze, totul… Apoi cică, peste vreun sfert de oră a sunat din nou la poliție: - Vă rog să mă scuzați, m-am urcat în spate! Mișto banc. L-am notat să râd mai târziu. Acum nu pot că dacă află Șefu’ că am râs de Nuți se face foc.

Ora 12.24: S-a supărat Nuți. Ea nu a venit aici să râdă pesediști de ea ci ca să facă reformă în turism. A ieșit supărată să-l sune pe Șefu’.

Ora 12.25: Mă enervează Ponta că a supărat-o pe Nuți. Acum să vezi ce se supără Șefu’.

Ora 12.26: M-a sunat Șefu’ pe firul scurt. A țipat la mine că l-a sunat Nuți, plângând, că Ponta a făcut mișto de ea și că eu nu i-am luat apărarea. „Bă Emiluș, dacă se mai întâmplă o dată așa ceva, să facă mișto pesediștii de Nuți, te dau afară și îl pun pe Stolo în locul tău. Ăla măcar îi sperie doar ce se uită la ei. Ai grijă cum rezolvi. Vreau răzbunare! “

Ora 12.46: Din cauza lui Ponta a țipat Șefu’ la mine. Ce mă enervează și ce i-aș mai da un cap în gură. DPăcat că eu sunt de înălțime medie iar el e ditamai gigantul și nu ajung. Și oricum mi-e frică să nu riposteze. Dacă ar da și el, oare cine are sări în ajutorul meu? Blaga? Nu cred. Berceanu? Nici atât. Acesta mi-ar mai trage mie una, pe ascuns. Nici în Videanu nu poți avea încredere. Când se încinge treaba și miroase a scandal Videanu fuge, zice că se duce la baie că-l taie. Și nu se mai întoarce. Moni și Nuți sunt femei… Eh, dacă îl aveam eu pe băiatul ăla de la Cluj, Rareș, altfel stăteau lucrurile. El ar fi sărit pentru mine. L-am văzut în filmuleț la cafteala din club. Bun băiat. El trebuia să fie ministru, nu Berceanu sau Blaga. Dacă era el aveam curaj să-i dau un cap în gură lui Ponta, la cât mă enervează.

Ora 13.05: Trebuie s-o răzbun pe Nuți cum a zis Șefu’ că altfel mă zboară. Ce i-aș mai da un cap în gură lui Ponta. Dar las’ că știu eu ce fac.

Ora 13.10: Tai jumate din bugetul lui Kati, de la învățământ. De ea nu mi-e frică. E micuță și nu știe decât să se plângă.

Ora 13.12: Le-am făcut-o.

Ora 13.30: Kati se smiorcăie de 20 de minute, de când i-am spus că-i tai jumătate din buget. Nu se mai oprește din plâns. Că ea nu mai are bani să plătească la profesori și să facă reformă. De parcă mi-ar păsa. Să mai îndrăznească Ponta să spună bancuri cu blonde pe seama lui Nuți, ca să țipe Șefu’ la mine.

Ora 14.00: Am terminat ședința. Kati mai plânge, încă. Nuți s-a înveselit. Mai ales că i-am dat ei banii pe care i-am tăiat de la Kati. Să aibă cu ce-i plăti lui Moga imnul turismului. Poate-i spune lui Șefu’ și mă laudă.

Ora 14.10: Mă retrag la mine în birou. Le spun că am mult de lucru

Ora 18.30: M-a sunat liftierul. I s-a terminat programul și ar trebui să plece și el acasă. A întrebat dacă îl mai ține pe Geoană blocat în lift. M-a enervat așa de tare Ponta azi, că am uitat să-i dau drumul lui Geoană după ședință.

Ora 18.31: L-am sunat pe Șefu’ în legătură cu Geoană. A zis să-l las blocat până mâine dimineață. Să vadă și el cum este când râde Ponta de Nuți.

Ora 18.33: Plec. Să nu uit să trec și să-l salut pe Geoană. Să-i urez noapte bună în lift.

Ora 18.45: Sunt un bărbat de înălțime medie. Sunt un bărbat de înălțime medie. Sunt un bărbat de înălți…

(VA URMA)

Aici puteți citi episodul precedent.

NOTĂ: Acesta este un pamflet. Drept urmare, până la apariția noilor coduri ale justiției nu vă deranjați să mă chemați în instanță. După aia mai vedem.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu