marți, 28 iulie 2009

De ce?

Conform regulilor jurnalistice, orice demers ziaristic trebuie să răspundă la un set de cinci întrebări: Cine? Ce? Cum? Când? și De ce? În momentul în care a acoperit toate semnele de întrebare, când cititorul nu este nevoit să caute răspunsuri și în alte părți, un reporter se poate lăuda cu un articol bun.

Din această perspectivă, cazul Ridzi este încă departe de a se fi încheiat. Ex-ministra tineretului provine dintr-una dintre cele mai înstărite familii din Valea Jiului iar soțul domniei sale este primarul municipiului Petroșani. Deci nu se poate spune că a făcut ceea ce a făcut pentru a face bani de vilă și mașină. Să fim serioși. Dacă luăm comisionul standard, de 10%, para-ndărătul la „Afacerea 2 mai“ abia se ridică la 60 de mii de euro. Probabil profitul familiei sale pe o zi. E greu de crezut că Monica Iacob Ridzi și-a evaluat reputația la doar 60 de mii de euro.

Și atunci, ca cititor și telespectator îmi pun o întrebare pe care nu au lămurit-o nici jurnaliștii care au făcut investigații și nici comisia de anchetă parlamentară.

DE CE?

De ce și-a riscat Monica Iacob Ridzi imaginea publică și cariera politică?

De ce tipăriturile Ministerului Tineretului au fost realizate la aceiași tipografie care a tipărit și materialele electorale ale EBA?

De ce președintele Traian Băsescu repetă obsesiv, ori de câte ori i se dă prilejul, că fiica sa cea mică nu a avut nici o legătură cu Monica Iacob Ridzi și manifestările organizate de MTS?

De ce a fost Monica Iacob Ridzi în vizită la Cotroceni chiar în momentul în care, în Parlament, se pregătea votul pentru avizarea urmăririi penale în cazul său?

Când vom avea răspunsurile la întrebarea DE CE vom avea o investigație completă și un articol de presă excelent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu