marți, 4 august 2009

Pentru cine se scrie „Cotidianul“ ?


Acum vreo 12 ani, când am intrat pentru prima oară într-o redacție serioasă, redactorul șef mi-a spus că devii un jurnalist bun abia atunci când cineva îți spune că, de fiecare dată când scrii un articol, el cumpără ziarul ca să te citească. Doar atunci.


Când un om este dispus să scoată din buzunar un leu, doi sau trei și să-i cheltuie pentru ziarul în care îți apar articolele, înseamnă că munca ta are valoare. Acela este cititorul tău.


Indiferent cât de mult te-ar ridica în slăvi ceilalți, fie că este vorba de copiii de la bloc, părinții, bunicii, prietenii, soția, amanta, dușmanii etc. dacă nu dau bani pe scriitura ta, nu contează.


Drept urmare, a încheiat primul redactor șef cu care am lucrat, trebuie să scrii pentru cititori.

Presa românească este plină de ziariști extraordinari, super-profesioniști, deontologi, a căror scriitură este contruită doar pe argumente irefutabile, dar pe care, din păcate, nimeni nu este dispus să dea doi bani.


Un asemenea caz este „Cotidianul“.


Un ziar care, dacă ar fi să te iei după suma valorilor din redacție, ar trebui să fie cel mai bine vândut de pe piață. Nu este așa. Dimpotrivă, este unul dintre cele mai slab vândute și nu cred că se întâmplă din cauza numărului mic de cititori de presă de calitate.


Problema este în altă parte, iar acest lucru pare să-l fi înțeles Cornel Nistorescu atât de hulit și contestat în aceste zile:


Ziariștii de la „Cotidianul“ au uitat pentru cine trebuie să scrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu