joi, 20 august 2009

Cum se scrie ZdV? Prin unele locuri prost. De Mihaela Beșleagă

Deși inițial mi-am propus ca în acest loc să nu iau în râs toate tâmpeniile care se scriu în mass-media și nici pe autorii lor, apar situații în care nu am încotro. Prostia e atât de mare încât, vorba celor de la Divertis, noroc că nu doare. Noroc bun!
Dar ca să nu vă rețin.

Răsfoind ediția electronică a ZdV, mi-au căzut ochii pe un articol mărișor al unei dudui, Mihaela Beșleagă în care se face vorbire despre fondurile europene pe care le-a obținut Consiliul Județean Vrancea.

La prima vedere un material documentat pe date tehnice, aranjat, frumos, o remarcă răutăcioasă, respectiv „Consiliul Județean a pus mâna pe fonduri“. De parcă ar fi furat banii și nu i-ar fi obținut legal, în urma câștigării unor proiecte. În fine.

La a doua vedere, o primă greșeală. Duduia Beșleagă spune că „zilele trecute“ s-au semnat contractele pentru cinci proiecte finanțate din banii UE. Mai precis, scrie ea cu convingere, pe 11 august. Se mai întâmplă, îmi spun. Nu poți să le știi pe toate.

Trec mai departe și ce să vezi, chiar la final duduia Beșleagă dă cu ZdV în gard. După ce descrie proiectul de reabilitare a celor patru mausolee, Mărășești, Mărăști, Soveja și Focșani, ne anunță că proiectul a trecut de toate etapele de evaluare și a intrat în faza de precontractare. Citind ultima frază realizez că nici prima greșeală, cu semnarea contractului zilele trecute, pe 11 august nu mi se mai pare atât de nevinovată.

Eu citisem altceva, chiar în ZdV și nu în urmă cu câteva zile ci cu câteva luni. Mă pun pe căutat în arhivă și ce să vezi:
Pe 13 februarie, ZdV public
ă, cu titlul Murgeanu și Oprișan și-au dat mâna frățește la Focșani un articol despre semnarea contractelor pentru trei proiecte finanțate din fonduri structurale.

Caut mai departe și…

Surpriză:

Într-un alt articol, publicat pe 4 iunie, sub titlul Murgeanu și Oprișan proiecte de campanie pe bani europeni citesc despre semnarea a încă două contracte.

Deja duduia Beșleagă pierde puncte. Îmi spun: „putea să-și consulte colegii din redacție, semnatarii articolelor, și să scrie corect, nu să dea o chiflă. Dar asta e se mai întâmplă. Poate îi spune cineva că a greșit și dă o rectificare“.

Apoi, curios, zic – tot în mintea mea – ia să văd cine a semnat.

Și ce să vezi…

Cea mai mare surpriză:

Doamnelor și domnilor!

Ambele articole erau semnate de…

Suspans…

Groază…
Mirare…

Muzica în crescento…

Și…

Mihaela Beșleagă!


Tăcere...

Un bâzâit de muscă…

Și atât.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu