luni, 29 martie 2010

Reforma statului, varianta KGB



Am găsit într-o carte, reprodus, un document secret al KGB care arată cum s-au consolidat, după al doilea război mondial,regimurile totalitare în ţările Europei de Est. Un instructaj, în 45 de puncte, destinat lucrătorilor KGB. Documentul a fost descoperit în Polonia, însă, în mod cert, măsurile enumerate au fost aplicate în toate ţările, ocupate de sovietici, în care au fost instaurate dictaturi comuniste.

Lecturând materialul, mi-au atras atenţia câteva pasaje asemănătoare cu propunerile din proiectul de modernizare a statului român, iniţiat de regimul Băsescu. Poate mi s-a părut.

Aşa că vă las să descoperiţi singuri dacă există asemănări cu reforma educaţiei, a salarizării unitare, cu numirile în funcţii de conducere, cu cazuri de tip Udrea, Ridzi, Berceanu, Videanu etc.:

„(...) 9. Se va urmări ca funcţionarii de stat (exclusiv organele de securitate şi din industria minelor) să aibă retribuţii mici. Aceasta se referă îndeosebi la sfera sănătăţii, justiţiei, culturii, respectiv la cei care deţin funcţii de conducere. (...)

17. Sindicatele nu au dreptul a se împotrivi conducerii. Sindicatele trebuie să fie ocupate cu alte probleme, ca de exemplu: organizarea odihnei în concedii, discutarea cererilor de pensii şi împrumuturi, programe culturale şi distractive, organizarea de excursii, repartizarea mărfurilor deficitare, justificarea unor puncte de vedere şi decizii ale conducerii politice.

18. Trebuie organizat ca numai acei conducători să fie avansaţi care execută impecabil problemele cu care au fost însărcinaţi şi care nu le analizează depăşind cadrul activităţii lor. (...)

24. Punctualitatea transporturilor trebuie perturbată. (...)

35. Din şcolile elementare, de specialitate, dar mai ales din licee şi facultăţi trebuie să fie înlăturaţi profesorii care se bucură de popularitate. Locurile lor trebuie să fie ocupate de oameni numiţi. Să se analizeze diferenţele dintre materii, să fie redusă cantitatea de material documentar, iar în licee să se oprească predarea limbilor latine şi greacă veche, a filosofiei generale, a logicii, a geneticii. Cu ocazia predării istoriei nu trebuie amintit care dintre domnitori a servit sau a vrut să servească binele ţării, ci trebuie arătată mişelia regilor şi lupta poporului asuprit. În şcolile de specialitate trebuie introdusă specialitatea îngustă. (...)

40. Atenţie ca reprezentanţii opoziţiei politice să fie închişi. Să se prelucreze acei opozanţi care se bucură de stima populaţiei băştinaşe. Înainte ca ei să se întipărească în conştiinţa maselor, trebuie lichidaţi prin aşa numite «întâmplări neprevăzute» sau închişi sub acuzaţia de crimă de drept comun. (...)

42. Acei conducători numiţi de către partid, care prin activitatea lor au produs pierderi sau au trezit nemulţumirea angajaţilor să nu fie chemaţi în judecată. În cazuri drastice se recheamă din funcţie, fiind numiţi în poziţii similare sau superioare. La sfârşit trebuie puşi în funcţii de conducere şi ţinuţi în evidenţă ca şi cadre de rezervă pentru perioada schimbărilor ulterioare.

43. Se aduc la cunoştinţa publicului procesele acelor persoane cu poziţie de conducere (în primul rând din cadrul armatei, ministerelor, serviciilor importante, cadrelor didactice) care sunt învinuite de atitudine împotriva poporului, socialismului, industrializării. E o acţiune care atrage atenţia asupra maselor populare.

44. Cei care lucrează în funcţii de conducere trebuie schimbaţi şi înlocuiţi cu muncitori cu cea mai mică pregătire profesională, necalificaţi. (...)“

(Războiul mondial al spionilor, Gh. Buzatu, editura B.A.I., Iaşi, 1991, pag. 211 - 217)

Atenţie!!! Materialul nu trebuie citit şi interpretat mot-à-mot ci adaptat la ceea ce se petrece, zi de zi, în ractualitatea românească.


P.S.: Departe de mine ideea că România ar fi victima unei tentative externe de subjugare politică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu