joi, 4 martie 2010

Cum mi-am petrecut Cutremurul din ‘77


Pe vremea aia vreo trei ani şi câteva luni. Pe 4 martie 1977, seara, părinţii care plecau dimineaţa devreme la muncă, m-au lăsat la bunica. Urma să mă ducă a doua zi la grădiniţă. Bunica locuia la curte, în Focşani, pe strada Mureşului.

Pe la ora 9 seara, când a avut loc cutremurul, ţin minte, mă uitam cu bunica, la un film. Era un film bulgăresc dar, nu ştiu de ce, multă vreme, am avut impresia că era un film american, clasic.

Deodată, îmi amintesc, s-a auzit un zgomot puternic, totul în jur a început să se zguduie, a căzut tencuiala de deasupra ferestrei iar televizorul s-a oprit. Nu a durat prea mult, aşa că, fiind prea mic să îmţeleg ce se petrece, n-am avut timp să mă sperii.

Bunica m-a scos în pragul uşii, afară, unde am aşteptat până s-a potolit. Curios, când totul s-a liniştit, am întrebat-o ce s-a întâmplat pentru că nu înţelegeam ce se petrece şi, mai ales, de ce nu se reia programul la TV. Chiar eram indignat din cauza asta.

Mi-a spus că a fost un cutremur (era prima oară când auzeam cuvântul), sub pământ şi de aia s-a clătinat casa. Cum la cei trei ani ai mei eram un mare amator de poveşti, nu mi-a fost greu să-mi imaginez că acel „Cutremur“ de care vorbea bunica era un fel de şarpe uriaş, un balaur din basme, care mergea pe sub pământ, zguduind totul pe unde trecea.

Mă intriga, totuşi, că balaurul numit „Cutremur“ nu lăsa nici o urmă pe unde trecea.

Explicaţia bunicii, mai précis, interpretarea pe care am dat-o eu acelei explicaţii, a făcut ca momentul să mi se întipărească foarte bine în minte, în ciuda faptului că a trecut atât de mult timp de atunci.

2 comentarii:

  1. Interesanta fotografia. E facuta pe strada Academiei. Pe stanga se vede intrarea Facultatii de Matematica, iar in locul cradirii daramate este construit acum un bloc la parterul caruia este o librarie.

    RăspundețiȘtergere
  2. as impartasi si eu niste amintiri...doar ca n-aveam decat vreo patru-cinci saptamani de viata :)

    RăspundețiȘtergere